8.12.2002

    Přivezl jsem erko. Je bez přední nápravy, vlastně holá karosérie. Zavazadlový prostor rodinného Citroenu jsme našlapali díly částečně z tohoto a částečně z druhého erka. Ještě chybí komplet přední náprava, přední brzdy a halda dalších drobností. Vzhledem k počasí odkládáme přivezení druhého erka na neurčito (asi až na jaro).

1.1.2003

    Poprvé se přes všechnu další práci dostávám k erku. Očistil jsem zběžně prahy, vypadá to, že opravdu nebudu muset vařit. Očistil jsem také pravý přední podběh zevnitř od zbytků čalounění (nevím od čeho to může být tak chlupaté:-) Nemam teďka bohužel čas dělat sem na web fotky s popisem stavu a proto jsem udělal fotogalerii kterou najdete na http://tuning.cz/garde/fotoerko/index.htm . Na fotkách je současný stav.

25.1.2003

    Jeli jsme s otcem pro zbylé díly a dořešit papírování. Přivezl jsem kompletně rozebranou, očištěnou a natřenou přední nápravu včetně brzd, nárazníky ve velice slušném stavu (bude je stačit jenom rozleštit) a pár hliníkových lišt na B sloupek. Návdavkem jsem dostal sedačku a štítek na zadní kapotu z továrního soutěžáku Škoda 120S(!). Pokud byste měl někdo zájem o kopii štítku ozvěte se na email, zkusím nechat vyrobit kopii. Při skládání dílů do podkroví stodoly jsem zjistil první díly které jsme zapomněli - přední kotouče.

22.2.2003

    Pokračoval jsem v dekompletaci erka, kterou započal předchozí majitel. Vyndal jsem tapicíry zezadu. Pod nimi je skelet ve velmi dobré kondici. Také jsem sundal tažné zařízení (které už se na auto nikdy nevrátí), zadní nárazník, čelo a levý zadní blatník. Zjistil jsem, že blatník byl bouraný, svařovaný a poměrně nešťastně spravovaný, takže nebude zřejmě možné jej použít. Bohužel práh pod blatníkem není v dobrém stavu a bude jej nutno vyvařit.

22.3.2003

    Přestěhoval jsem erko z průjezdu konečně do stodoly, kde je kolem auta dostatek místa a světla. Koupil jsem nové 13-ti palcové disky (stály 160 Kč kus :-)). Ve zbytku času který mi zbyl po výměně blatníku na bratrově Favoritu jsem ještě z erka vymontoval zadní boční okna a sundal hliníkové lišty kolem nich. Nápad přišroubovat je obyčejnými šroubky na plochý šroubovák musel kostruktéra napadnout po probdělé noci plné různého alkoholu. Jeden šroub se nepodařilo vytočit a tak levá lišta trůní stále a své místě. Otec mi sehnal velmi dobrou zadní kapotu za 300 prý v akrylátu. Moje je bohužel poškozená korozí od vody, která zůstávala v odhlučňovací hmotě.

11.4.2003

    Konečně jsem se ze školy dostal domů a než jsem se pustil do výměny zadní nápravy na mojí Gardovce ušetřil jsem si trochu času na erko. Po dlouhém boji se mi podařilo vyndat z erka pravou sedačku. Až na povolený šev opěradla je dobré a proto jsem ho nechtěl v autě nechávat přes vyvařování karoserie. Sundal jsem z erka oboje dveře. Také jsem po odvrtání několika šroubů kterým se nechtělo z karosérie ven sundal levý zadní blatník. to co jsem našel pod ním mě moc nepotěšilo. Pravý práh je hodně zkorodovaný, bude na něm hodně práce abych ho dostal do původního stavu. V nejlepším přijel kamarád PJ, který mi přivezl soutěžácká přední péra. Povídali jsme si až do půlnoci a tak už jsem se k další práci nedostal.

19.4.2003

   Vymontoval jsem z erka chladič. Bude potřebovat zaletovat i když bych raději chtěl sehnat ne stovkový ocelový ale stodesítkový mosazný.Vyndal jsem také z erka motor. Už se zpátky nevrátí. Je to nějaká vyšeptaná stopětka navíc se stovkovými svody. Na auto se vrátí z tohoto motoru pouze noha s vrtulí a řemenice na dva řemeny. Zatím počítám s motorem ze stotřicítky, protože až na jedno žebro vypadá blok stejně, má pětikanálovou hlavu a při osazení originálním karburátorem Jikov-DDSR bude od původního motoru k nerozeznání. Původní motor bohužel není možno použít. Ani jsem jej z původního majitele nechtěl, protože se v něm zlomila klika a bohužel blok to nepřežil bez újmy na hlavních ložiscích kliky. Táké doplním olejový chladič, který na erko originál patří i když na tomhle erku nebyl namontován. Také jsem vyndal zadní okno. Guma byla bohužel totálně zpráchnivěla (hlavně v rozích) tak už se těším kde jí budu shánět novou.

20.4.2003

   Aby mi nepadal prach a bláto do obličeje když jsem pod autem ležel, půjčil jsem si wapku a erko ze všech stran pořádně očistil.

21.4.2003

   Ráno před cestou zpět do školy jsem se ještě pustil do očišťování pravého zadního podběhu. Nánosy asfaltu jsou opravdu velmi těžko odstranitelné. Po mnohých pokusech jak na to jsem skončil u špachtle na hrubé očištění a bruskou s kartáčem na konečné dočištění. I tak jsem měl roztaveného asfaltu plné montérky a vlasy. Bohužel po cca hodině čištění bruska přestala brousit a tím jsem skončil s očišťováním. Podařilo se mi tedy očistit horní číst pravého zadního podběhu a část přepážky na podběhu.

15.5.2003

   Pokračoval jsem v očistných pracech. Očišťování jenom kartáčem na flexce se neosvědčilo. Bylo to hrozně pracné, kartáč jenom hořel, bruska to vzdala také, o tom že jsem měl roztavené asfaltové nitě úplně všude ani nemluvě. Nakonec jsem zvolil nejprve oškrábání asfaltu nasucho špachtlí, potom odstranění laku a základové barvy odstraňovačem starých nátěrů a brusku s kartáčem až nakonec na dočištění. Práce jde takhle rychleji od ruky, kartáč vydrží také déle. Kartáč s sebou bohužel vzal nejen rez ale i dost velkou část lemu zadního podběhu, ve kterém je guma těsnící zadní blatník. Na auto se přijel také podívat otec s kterým budeme vyvařovat. Uklidnil mě ,že rantl půjde nechat naohýbat a navařit bez větších problémů.

Když jsem se dostal na přední hranu pravého zadního podběhu čekalo mě nemilé překvapení. Okolí pravého zadního prahu je v hodně špatném stavu. Kartáč sebral všechen zkorodovaný plech a v zadním podběhu se teď skví velká díra. Práh pod blatníkem bude nutné vyměnit stojina a část podběhu se bude muset "vyflekovat". Práh je bohužel napadený korozí i ohybu pod předním blatníkem takže bude nutné jej vyměnit celý. Pokud byste někdo věděli o prazích na erko, tak se mi prosím ozvěte, nemohu je nikde sehnat.

10.8.2003

     Státnice konečně za mnou, můžu se věnovat erku. Naložil jsem ho na tzv. "brejle", pověsil za Rapida a přestěhoval ho ze stodoly od přítelkyně k otci do garáže na vyvaření. Uvidíme co stihneme s otcem vyvařit během dovolené. Oproti původnímu předpokladu, že vaření bude málo, nás čeká oprava rantlů zadních podběhů a vyvaření obou prahů. Nové výlisky vnějších prahů se mi bohužel nepodařilo nikde sehnat, takže se holt bude všechno vyrábět na koleně z rovného plechu.

23.8.2003

    Dovolená končí, moc jsme toho nestihli, ale zase je to udělané pořádně. Podařilo se opravit oba rantly na zadních podbězích a částečně i pravý práh. Při vaření rantlů jsem bohužel zjistili, že jsou prorezlé i zadní podběhy v místě spojení s platlemi, v kterých drží nárazník. Rantly a zadní části podběhů jsme měli hotové prakticky za dva dny s prahem to bylo horší.

     Byla dost zrezlá i vnitřní stojina a výztuha a práce šla pomalu. Po připasování pravého zadního blatníku ještě musíme upravit odvodňovací otvor v prahu ale jinak nám to pasuje skvěle. Všechny plechy, včetně vnitřků jsme ošetřili proti korozi nejprve základovou barvou Synorex potom syntetickým emailem a nakonec resistinem.  Navíc jsme do zadního podběhu přidali otvory, kterými bude možné řádně ošetřovat dutiny. Natřel jsem základovkou i pravý zadní podběh který sem měl očištěný až na kov.