Jak jsem kupoval erko

    Když jsem dostal od otce svojí gardovku, tak jsem si jí velmi oblíbil a myslel jsem si, že je to nejkrásnější škodovka. Jakmile jsem začal jezdit po různých srazech a škodováckých akcích čím dál tím víc se mi začínalo líbit erko. Když jsem si o něm také něco přečetl líbilo se mi ještě víc. Na začátku roku 2002 se mé pokukování po erkách začalo měnit v rozhodnutí, že si erko také pořídím. Tak jsem začal střádat a shánět informace, jak koupit erko. Je to přecejen 20-30 let staré auto a koupit kousek který by za něco stál je (jak jsem později zjistil) poměrně nelehký úkol.

    Informací jak koupit erko je na internetu pomálu a také proto vznikl tento článek. Chtěl bych ho napsat nejenom jako příběh, jak jsem přišel k erku, ale také jako "návod" pro ostatní, kteří jsou postižení chorobou zvanou Š-110R a jsou jako já v raném stádiu a zatím shánějí a neví jak na to.

    První věcí kterou si člověk musí ujasnit je to na co si erko kupuje. Buďto jako auto na ježdění, které vypadá např. proti stodvacítce aspoň hezky, nebo jako základ na přestavbu na RSo a nebo jako základ pro poskládání originálního kousku. Já jsem od začátku zavrhl variantu první protože takových škodovek na ježdění je všude kopice. Původně jsem počítal s tím, že si koupím erko , které rozeberu do šroubku  a začnu stavět RSu. To se sice nakonec změnilo, ale to bych zbytečně předbíhal.

    Začal jsem sháněním erka na škodováckých stránkách. To se ukázalo jako marná snaha, protože jsem zjistil že zarytý škodovkář vlastnící erko si je vědom hodnoty, kterou má v garáži a neprodá jej levně. Pravdou je, že mě otec upozorňoval, že 30 000, s kterými jsem na erko počítal je za pěkné nepříliš hrubě upravované erko docela málo peněz.. I tak jsem odpověděl na inzerát chlapíka z Ostravy který mi zněl velmi libozvučně:

Prodam ERKO. motor Š 120 po GO Ca 15 000 km Delano v servisu. prevodovka Š 120 prední i zadní naprava uplne nová 5/2001 taktez brzdy vcetne kotoucu. Posilovac brzd ze S 120 / stojí na fleku/ samonavijecí pasy v predu v zadu pasy pevné v palubce topeni na ofuk predního skla montaz bez poruseni skeletu puvodní topeni zachovano funkcní . topi to jak vztekle. kola a pneu: disky plechové 14 palcu opiskovane a komaxitované, obute do novych /kveten 2002/ pneu Danlop 14/165/60 SP 10 srouby kol jsou uzavrené chromované. Cely interier calouneny calounikem vcetne strechovice tmavemodrym pikroplysem se zachovanim puvodni struktury calounení. sprtovní volant. ostrikovace a sterace predelano na S 120 zadni a bočni okna tmava folie. Lak je delany 6/2001. Tazné zarizeni, zahradka Neuman. k autu mam Nd : motor 110 r vložky 120 LS funkcní. celo nové dvere 3 ks ,sadu oken a mnodo dalsich.
STK a emise udelano loni na podzim. Vozidlo proslo bez zavad a zadarmo! Motor S 120 velice tichy / na skodovky / a usporny na dalnici 5,8l mesto do 7 l
itru. Puvodni motor je 50 000 po Go a zacal nejak papat olej jinak to jezdilo az 160 km ale ta spotreba.

Cena je do 30 000 kc

PS :prodavam jen nerad ale potrebuji velke auto.

(doslovně převzato z http://www.unicos.cz/skoda/)

U inzerátu byly připojeny fotografie, na kterých erko vypadalo opravdu velmi dobře (fotky převzaty ze serveru  http://www.unicos.cz/skoda/)

    Majiteli jsem poslal mail. Domluvili jsme si, že se na erko přijedu podívat. Sedl jsem do vlaku Brno Ostrava vyzbrojený digitálním foťákem a po několikahodinové cestě vlakem  mě Laďa vyzvedl před halou nádraží. Cestou mi nastínil jak asi erko vypadá. Když jsme k němu přijeli převlékl jsem se do montérek a natěšený jsem se vrhnul do garáže.Erko vypadalo na první pohled opravdu pěkně. Co mě zarazilo bylo avízované čalounění mikroplyšem. Struktura čalounění byla sice podle znění inzerátu zachována, ale mikroplyš jsem si představoval opravdu úplně jinak. Čalounění tak jak bylo provedeno nevypadalo zrovna jako od čalouníka. Například to, že kolem kliček bylo čalounění hrubě ořezáno aniž by byl přechod nějak maskován mi zrovna nepřipadalo jako profesionální práce. Také většina hran čalounění nebyla nijak začištěna a hrany vypadaly jako roztřepané džíny.  Zkušební jízda dopadla dobře.Po zkušební jízdě jsem začal zevrubnější prohlídku auta. Po vyndání koberců jsem zjistil, že erko má spravovanou podlahu rovným plechem což mě zrovna nenadchlo. Další věcí která mě nepotěšila byla značná koroze prahů a podlah, které asi o metodě ML zřejmě nikdy neslyšely. Podlahy byly zatřeny stříbřenkou která jen špatně překrývala zrezlá místa. Dále prohlídka pokračovala na rampě. Při pohledu zespodu na erko mi auto nějak přestalo "zvonit". Proto jsem vše pečlivě nafotil abych mohl stav erka konzultovat s kamarádem Travexem. Ještě jsme s Laďou pokecali pak sedli do jeho služebky a já se dal Laďou sehnaným kamionem zpět do Brna.

 Fotky jsem poslal Travexovi a čekal na jeho zhodnocení. Erko mi sice nezvonilo, ale to jak ho zhodnotil mě ještě více utvrdilo v rozhodnutí, že tohle erko není to pravé.

Travexovo zhodnocení (přesné znění mailu):

Po studiu tebou zaslanych fotek vidim nasledujici:

Podlaha: Zprasena oprava nejamaterstejsim zpusobem jaky jsem kdy videl, spatne svary, spatne spojeni podlahy a leveho i praveho prahu, koroze zlabku u tunelu a spodni casti tunelu zevnitr je jista. Na vybranych mistech podlaha navic opravovana pouze preplatovanim - loziska koroze mezi vrstvami jsou jista (napr leva predni cast podlahy) Viditelna oprava praveho mostu sedadla u prahu, velmi spatne provedeni. Opravitelne pouze vymenou svarence podlahy.
Prahy: velmi spatny stav, vysoka mira koroze, do dvou let nezbytna vymena, Neosetrene dutiny (ta rez fakt neni skrz? - fortku zvenku nemam). Spojeni prahu a leveho predniho podbehu je porusene korozi. Pravy prah se v brzke dobe oddeli od podlahy, je tam pouze svar natupo, coz by byt nemelo (vpravo vpredu) - snaha o napravu viz vyse - vymena celeho sbvarence podlahy nelepe i v celku s vnitrnimi prahy
Podbehy vpredu: Spatne spojeni leveho podbehu s prahem, oba zasazeny minimalne povrchovou korozi, lze usuzovat na silnou korozi v miste spojeni prsou a predniho blatniku. Silna koroze predni steny kabiny a tvarove zvlastni predni pricny nosnik za napravou (cosi bylo vareno - dirky nebo nejaky drzak z druhe strany, tezko rict)
Viditelna koroze prednich podbehu zespodu (povrchova) a silne nacla predni vanicka kufru a plech pod nadrzi. Zda se mi tam byt tvarova zmena ve spojeni PP podbehu a vanicky, ale muze to byt jen dusledek pokusu o opravu bez vlivu na geometrii skeletu.
Predni sloupky s pod lakem zretelnou korozi, na levem mozna provedena oprava.
Dvere se zdaji podle fotky vporadku az na provedeni calouneni (klicky snad nebyl takovy problem doladit tak aby vypadaly...)
Pravy zadni blatnik, na opravovanem miste je videt velke mnozstvi vrzsev laku a kitu, predpokladam, ze auto bylo zlute a bylo neodborne prelakovano bez odbrouseni puvodniho laku az na kov (tezko rict jestli je pod lakem jeste plech)
Loupajici se lak na prave casti prsou je neklamnou znamkou snizene pevnosti tohoto plechu at uz vlivem koroze nebo po oprave (ze by bourano?). Prakticky neopravitelne (spoje jsou bodovany a zaletovany cinem, coz uz nejsipse nebude pravda a spojeni obou casti vylisku neexistuje. Stejne tak je slabe spojeni prsou a sloupku ve spodnim rohu predniho okna, prekitovazt nestaci. Pravy horni roh okna se mi ani trochu nelibi, ale muze to byt odleskem....
Predni kapota ma provedsene panty a nelicuje na sve zadni hrane, predni hrana vypada dobre spasovana....
Vicko nadrze nelicuje s blatnikem, lze napravit prihnutim pantu (bezna vec) jinak se zda byt zbytek praveho boku celkem licujici... rozhodujici by bylo spasovani dveri a jejich snaha snadno se zavirat....
Co mne udivuje asi nejvice je absence jakekoliv antikorozni ochrany auta zespodu i zevnitr, kde chybi nater. Pokud uz nekde nejaky "tlumex" je, tak nater neni celistvy a nebyl proveden na ocisteny plech osetreny zakladovkou. Predpokladal bych, ze cela podlaha a spodek shnije bez rychleho zasahu velmi brzy. Dale zarazi chybejici ochrana dutin, prahy by zevnitr nikdy nevypadaly tak jak vypadaji a i zespodu je to znat.
Calouneni radeji nehodnotim, i kdyz v poradku moc provedene neni a originalu se vzdalilo hodne, avsak lze predelat. Rozhodne ma auto k dokonalosti prilis daleko a i s naprosto perfektni mechanikou ho odhaduji na prodej nekde kolem 12 tKc, nikoliv vice jak dvojnasobku. Podobne priserne opravovane auto se spatnym motorem, ale bez snahy o maskovani a zbytecnych nateru (snadnejsi vareni) jsem schopen sehnat nekde kolem 6 - 8 tkc.... 
Za obdobnou cenu jsem videl auta ve stavu o 100% lepsim s maximalne povrchovou korozi na spodku bez podobne provedenych oprav.
Preju ti hodne uspechu v hledani jineho auta, tohle se nevyplati kupovat ani za vyrazne snizenou cenu. Heldej radeji jinde... 
 
Travex 
 

    Tím jsem pustil tohle erko z hlavy a na Travexovu radu jsem začal shánět jinde. Místo hledání na škodováckých stránkách jsem zkusil annonci. Podal jsem si inzerát, že koupím erko do 25 000. Lidé se ozývali s různými nabídkami. Většinou náš rozhovor končil otázkou:"Má to střešní okno?" a odpovědí "Má."..."děkuji za nabídku ale sháním auto bez střešního okna." takhle to probíhalo asi měsíc. Dostával jsem nabídky na nejrůznější, erka ale nějak mi tyto nabídky nezvonily. Také se ozvalo poměrně dost "zlatokopů", kteří ačkoli měli doma podle popisu poměrně unavený vrak, tak se nestyděli si říct 25 000. Když po cca měsíci přestali lidé nabízet, řekl jsem si, že tudy cesta asi nevede a zvolil jsem dražší variantu volat na inzeráty z annonce. To mi zabralo další měsíc a výsledek byl stále v nedohlednu.

    Nakonec jsem našel inzerát chlapíka, který jezdí prý erkem s motorem z Favorita a pětistupňovou převodovkou do Brna každý den.Pán mi poslal fotky mejlem, zkouknul jsem je a domluvili jsme se, že se u mě další týden staví cestou z práce.

  Vzhledem k tomu, ze se mi při prohlídce erka v Ostravě osvědčil Travex jako vrchní radič opět jsem se vyzbrojil digitálním foťákem. Ve smluvený čas Jarek dorazil k nám před kolej. Bohužel bylo mokro a tak se mi pod autem moc válet nechtělo ani v montérkách. Na první pohled erko nevypadalo špatně. Bylo po laku, který se sice moc nepovedl, ale nebylo moc shnilé. Bohužel při lakování nedošlo na odstrojování a tak bylo všechno místy i gumy zalakovány (škoda). Ani zespodu to nevypadalo, že by bylo moc shnilé, domečky ramen nebyly vylomené z karosérie a tak jsem se na ně chtěl mrknout z druhé strany. Tam mě očekával první šok. Než jsem si mohl všimnout jak vypadají domečky třískl mě do očí nafouknutý tunel pro pětikvalt. To, že byl jiný než na originál erku sem čekal, ale ž bude původní tunel rozříznutý flexou a stažený plechem tlustým tak 3mm a prošroubován osmičkami šrouby to mi vyrazilo dech. Ale když mi Jarek řekl, že to takhle udělal protože nemá svářečku uklidnil mě, když pod dím plechem nebude vařeno půjde to uvést do původního stavu. Další překvapení mě čekalo pod kapotou. Vzadu tůnil motor z favorita a ačkoli auto nemělo náporové chlazení větrák na svém místě nebyl. Byl totiž zespodu na pravé straně pod motore a byl na něm přišroubován elektrický větrák. Poněkud nestandartní řešení, ale prý funkční. Pro mě bylo důležité, že chladičová stěna zůstala zachována. Motor měl natvrdo vyražené číslo původního motoru zapsaného v TP. Co jsem viděl jako větší problém byla absence čísla karosérie které by mělo být nad chladičem v chladičové stěně. I štítek na zadním torpédu byl jenom našroubován a torpédo bylo jakéhokoli čísla prosto. proto jsem se podíval na číslo v kufru a tam opět jenom přišroubováno samořezy. Číslo na štítcích bylo shodné s číslem v TP ale karosérie byla naprosto bez čísla. Když už jsem koukal do kufru nemohl jsem si nevšimnout totálně zdevastované vaničky před nádrží. Byla vystříkána kdysi montážní pěnou a vlhkost kterou naabsorbovala totálně sežrala vrchní plech vaničky. Při zástavbě pětikvaltu majitel použil stejný materiál (pěnu) na vystříkání zadního nosníku kvůli hluku, vznikajícímu drnčením převodovky o karosérii (při zkušební jízdě se ukázalo , že to byla zbytečná snaha), takže přibyl další problém jak pěnu dostat z toho nosníku ven. Když už jsem byl špinavý jak prase, rozloučil jsem se s Jarkem s tím, že skonzultuju co jsem viděl s Travexem a že se mu ozvu. Cena 17 000 mi nepřišla přemrštěná.

Věren pravidlu "když nevíš tak se zeptej" sem poslal fotky Travexovi.

zacnu nejak poporadku,:
- ten domecek je nejakej divnej a zda se mi z posledni fotky, ze chybi i kus prahu na konci a blatnik je k tomu chycenej nejak podivne....ze by svar nebo nejakej tmel? rozhodne ta spodni hrana je podivna, ale tezko rict, jestli uhnila (coz se stava) nebo je domrvena od zvedaku.....
-lak je docela zajimavej, to si nemohli vyhodit ani tesneni dveri a vyhodit okna a kliky????? ale budiz, mluvili jsme o tom
- O cisle karoserie jsme vedli take dlouhou debatu a vzhledem k tomu, ze jsou stitky PRISROUBOVANE a nikoliv nanytovane, tak pochybuji o jejich pruklepu na skelelt. Jsou zcela jiste prehozene z ineho auta, otazka je, kde se vzala tahle kastle.....nejlepsi by bylo mit fakturu nebo jnej doklad o nabyti nove karoserie v ruce, ale bude to asi nemozne.... rozhodne bych to ovsem nechal proverit minimalne na STK aby nebyly dalsi problemy :-(...... o legalnosti motoru lze jen pochybovat, favo/ctyrmi je klasika :-)
- levej predni podbeh, resp. hrana kufru (na ktere ma byt narazene tesneni) je dost zvlastnim zpusobem poskladana.....tipoval bych, ze podbeh bude chyceny v miste pred torpedem a na jeho boku, ale je to jen dohad.....prava strana je na tom opticky lepe, je alespon lepe poskladana....
- dno kufru je trosku chycene kolem "nadrze" ale je to naprosto normalni......takze zadna vada
- podle sroubu co trci skrz pravy podbeh dovnitr kufru bych usuzoval, ze upadl drzak brzdove hadice a je nyni nasroubovany, nikoliv navareny.....
- Vanicka pred nadrzi je prakticky na vyhozeni....... ta pena je priserna.....
- Tunel na 5q je fakt sila, cele vyrezat a predelat, je to opravdu silene udelane... jen by mne zajimalo jak to vypada zespoda....
- Zadni podbeh (pravy) je ve zlabku nacaty, to nejhorsi je schovane pod tesnenim k blatniku...., lze prevarit....
Radim

Bohužel, pán po odjezdu z parkoviště jel ještě k jednomu zájemci a ten byl rychlejší než já. Ještě jsme se domluvili, že se pozeptá jakéhosi souseda, který prý také prodává erko, ale nakonec z toho sešlo.

V říjnu se u Džona na stránkách objevil inzerát na prodej "Žlutýho šípu". Marek mi poslat mailem dvě fotky na kterých toho bohužel moc vidět nebylo.

Bohužel byl nepojízdný ale zase za velice rozumné peníze. Do Blanska to nebylo daleko tak jsem se rozhodl, že to zkusím. Shodou okolností měl o stejné erko zájem i kamarád Jean. Domluvili jsme se a vyrazili spolu směr Blansko.

Erko nevypadalo nijak extémě unaveně, a za 4000Kč to bylo za málo peněz hodně muziky. Nebylo bez chyby. Na levé straně byl děravý přední i zadní podběh, byly orezlé hrany střechy a blatníků. Krizová místa zadních domečků, vypadala docela slušně. Prolezli jsme s Jeanem každou skulinku a všechno nafotili. Na první fotce je vidět vanička kufru, která ačkoliv byla orezlá nebyla nikde skrz protože se v ní úspěšně držela voda. Zespod vypadala vanička také velice slušně. Podlaha u předních podběhů nejevila známky větší koroze což mě velmi potěšilo.Prahy byly zevnitř slušné zvenku jsme našli na pravé straně u heveru díru. Interiér sice nebyl originál ale i tak vypadal moc pěkně. Zadní nosníky v motorovém prostoru byly zdravé Horší to bylo na hranách střechy. V místech kde je svařen výlisek střechy a bočnice byl plech vlnitý a nátěr v přechodu střecha zadní okno byl popraskaný. Při zavření dveří bylo znít, že jsou prověšené, těžko ríct jestli jenom v pantech nebo jestli byla i sedlá karosérie vzhledem k prasklinám na střeše. Držák per na levé straně byl prorezlý skrz. Drobné vady laku, orezlý růžek dveří není pro aspoň trošku zdatného klempíře žádný problém. Navíc jsou to vyměnitelné díly, které se po burzách a inzerci stále dají sehnat. Zadřený motor jsme vzali jako fakt, který je nutno řešit. Domluvili jsme se s Markem, že se mu ozveme a vyrazili zpět do Brna.

    Druhý den jsem hodil fotky na foto.cz aby se na ně mohl Travex kouknout. V debatě, kterou jsme vedli po ICQ mě upozornil, že je na něm opravdu spousta práce. Nakonec jsme dospěli k názoru, za ty peníze (kdyby to bylo po dostrojení moc špatné) mi zůstanou doklady a poměrně slušný interiér. Večer jsme měli schůzi škodovkářů v hospodě a tam jsem se dohodli s Jeanem, že erko bereme s tím, že pokud bych sehnal něco jiného tak ho Jeanovi prodám. S Jeanovým bráchou jsme vzali formana a vyrazili jsme pro erko. Baterku z náklaďáku kvůli světlům, lano na kouli Formana a už se jelo. Michal jel jak prase, měli jsme krátké lano, a byla strašná zima. Když jsme přijeli byl už Jean doma a erko si hned "vyzkoušel".

    Takže jsem se stal majitelem svého prvního erka. Měl jsem z něj radost jak malý kluk. Sice to nebyla žádná "voňavka" ale vypadalo to bez problémů spravitelně. A navíc jsem měl tip na člověka, co prodával za rozumné peníze rozestavěnou repliku Š-130RS. Bohužel se tip na eReSu ukázal jako nereálný.

    Na Džonových stránkách se tou dobou objevil inzerát, že Focker prodává svoje erko. Na fotkách u na webu vypadalo erko opravdu moc hezky.

 Rozhodl jsem se proto,  že se na něj zajedu do Hradce Králové podívat. Spojil jsem cestu s návštěvou kamarádů u konference. Na parkovišti hradeckého carefouru mě na první pohled poskočilo srdce. Mezi ostatními auty stálo nádherné červené erko s noblesním lakem. Bohužel po chvíli (přítelkyně říká, že prý sem tam byl hodinu a čtvrt :-)) zkoumání a focení jsem zjistil, že není všechno zlato co se třpytí. Focker mě na to předem upozorňoval, že erko má shnilý skelet, ale že to bude takhle špatné to jsem opravdu nečekal. Těch 25 000Kč, které Focker do erka vložil byly opravdu vidět. Bohužel nové a krásně nalakované plechy a pěkně udělané čalounění byly navěšeny na zuboženém skeletu. Sháněl jsem přesný opak :-(.

    Vanička kufru byla jako nová (teda ona opravdu byla nová). Vnější plechy vypadaly velice pěkně, jen přední levý blatník už neunesl váhu kytu a kousek barvy i kytem z něj odpadl. První problém karoserie jsem našel v horních rozích kufru. Voda stékající pravděpodobně od netěsnícího okna způsobila  zreznutí torpéda zevnitř. Ve stejné "formě" byly hrany střechy, které byly sice krásně nastříkány ale pod kytem byla kastle na prach. Nejhorší situace byla u podlahy: prahům chybělo k prorezavění skrz už jen málo, v podlaze pod sedadlem spolujezdce zela díra přes půl podlahy, a domečky vzadu na zadní nápravu připomínaly na omak spíše tkaninu posypanou pískem....drolily se v ruce. Domluvili jsme se s Fockerem, že se mu ozvu pokud bych sehnal jinou karoserii na kterou by bylo možné vnější plechařinu poskládat. Vzhledem k rychlému spádu dalších událostí jsem tuto myšlenku opustil.

    Zkusil jsem ještě jednou annonci a doufal, že se to třeba tentokrát povede. Ještě ten den se mi kupodivu ozvali dva lidé jejichž nabídka nezněla špatně: jeden prodával již zrenovované erko, jeden nabízel erko svého bývalého spolupracovníka nyní důchodce. První pán buhužel si již nepamatuji jeho jméno a odkud přesně byl mi mailem poslal fotky svého díla. Nevypadalo špatně ale měl jsem k němu pár  výhrad.

    Za prvé už bylo auto vařené, a to je vždycky zajíc v pytli. Mělo také nový lak a pod ten se dá leccos schovat. Zarazilo mě, že jsou zalakovány kliky dveří, a lišty na B sloupku. Na zadním okně byl pravděpodobně před renovací stěrač. Díra po něm byla ucpána gumovou ucpávkou. Lak nebyl nijak závratně krásný. Jinak byl velice pěkný interiér. Jinak podle fotek jsem neměl nejmenší výhrady. Protože o erko projevil zájem také Travexův kamarád domluvili jsme se tak, že pokud já erko nevezmu, vezme ho on.

Tou dobou už jsem byl rozhodnutý, že žlutý šíp půjde z domu, že je třeba sehnat něco opravdu libového. Nešlo mi ani tolik o to kolik na tom bude práce ale spíše o to že originální plech vypadá i na podlaze lépe než sbodované záplaty. Auto jsem prodal podle dohody Jeanovi. Ten ho nakonec naučil jezdit, čímž se ukázalo, že Markova domněnka že je zadřený motor byla mylná. Od té doby mi Jean dluží výfukové potrubí :-)

    Diametrální změna nastala, když jsem přijel domů ze školy a večer mi volal chlapík z Hluboké nad Vltavou. První na co se mě do telefonu zeptal bylo na co ze to erko vlastně chci. Tím už se mi začínal líbit. Po pár minutách hovoru o erkách, mi pán sdělil, že má dvě erka z nichž jedno je rozebrané, druhé nejezdí a že pracuje na renovaci ale za prostorových a časových důvodů by mi to prodal abych si to dodělal. Absolutně mě dostal s cenou 15 000Kč za obě. Líbilo se mi, že erko bude rozebrané a tak na něm rovnou uvidím všechno jako na dlani. Řekl mi, že nemusím nijak spěchat, protože on auto prodat nepotřebuje, ze mi ho nechá jako fanouškovi, nikomu prý jej nenabízel ale zaujal ho můj inzerát. I když jsem nemusel spěchat umluvil jsem otce abychom se tam sjeli podívat. Cestou jsme stihli ještě jednoho kluka, který také nabízel erko. Mladík si za něj představoval 18 000 Kč a bylo to cestou. Zjistili jsme, že auto bylo bouráno na předek na pravé straně, spravovaná podlaha rovným plechem, motor nebyl originál..no zkrátka nemělo cenu se tím zabývat, byl to bastl.

    Zato, když jsme přijeli na Hlubokou a pán otevřel garáž, konečně mi srdce zaplesalo. Erko sice stálo na špalkách ale nebylo na něm chyby. Karosérie byla měněná v roce 1987 za nový kus a bylo to na ní vidět. Jedno z dvou míst která asi bude nutné vyvařovat - horní hrany předních podběhů již spravoval chlapík, a to velmi dobře. Velice čistá práce, kterou tak ohodnotil i můj otec který si s klempířinou opravdu vyhraje. Lezl jsem kolem erka jako mlsný pes a hledal kde by to mohlo být rezavé. po asi půl hodině prohlížení otec prohlásil abych se do toho už nevrtal, že na tom už nic nového nevykoukám a s chlapíkem jsme si plácli. Erko bylo přesně to po čem jsem půl roku pátral. Zdravá karosérie napůl rozebrané a ještě druhé na díly které by byly případně nepoužitelné. Byl jsem prostě nadšený. Pro auto jsme dojeli za 14 dní. Citroen 1,6 s erkem na podvalníkua s plným kufrem s krabicemi s díly z erka měl dost problémů. A to jsem dílů přivezl jenom asi polovinu, protože více se nevešlo. Erko jsem ještě v noci uklidil u přítelkyně pod stodolu a díly nanosil do podkroví stodoly aby se například na sedačky nedostaly myši.

    A takhle vypadalo erko, když jsem jej přivezl:

 

    A tak skončilo mé půlroční shánění. Bylo to sice dlouhé ale stálo to za to. Mám dobrý základ na kterém má smysl stavět. Až zase někdy ušetřím nějaký čas napíši sem resume na co si dávat při koupi erka pozor, kde hledat chyby a skryté vady.